Hamada

Hamada
Fot. Kacper Lipiński
Muzyka zespołu to wędrówka w czasie i przestrzeni, po orientalnych kulturach bliskiego wschodu i basenu Morza Śródziemnego, od starożytnej Persji i Iraku, przez sefardyjską i mauretańską Hiszpanię, po barokową, chrześcijańską Europę.

Najnowsza, druga w historii grupy płyta, zatytułowana „Hamada” jest zwieńczeniem dwunastu lat działalności zespołu. To – zgodnie z kanonem world music – łączenie różnych kultur i nurtów muzycznych, w tym wypadku z dalekiego Orientu.

Zespół Ansambl Peregrinus, zaprzyjaźniony z Najwyższym Kolegium Muzułmańskim MZR w RP, na najnowszej płycie pragnie przekazać słuchaczom swoje fascynacje muzyką tatarską i orientalną poprzez ethno-jazzowe, autorskie aranżacje melodii z bogatych tradycji muzycznych, m.in. Tatarów Krymskich, muzyki turecko-tatarskiej, baszkirskiej, starouralskiej, uzbeckiej czy dagestańskiej. Płyta składa się z dwunastu autorskich kompozycji i aranżacji, opartych o historie, motywy, legendy zaczerpnięte z Syrii, Uzbekistanu, Maroka, Turski, Libanu, krain Kaukazu, ale też mauretańskiej Hiszpanii. Zbiór ten stanowi efekt poszukiwań i fascynacji muzycznych, a w przypadku zespołu Ansambl Peregrinus są one jak widać bardzo różnorodne, ale główne inspiracje sięgają jednak krain Złotej Ordy, kultur Orientu.

Spis utworów:

  1. „Pieśń Szagija”
  2. „Orient Express”
  3. „Warirag”
  4. „Moja ukochana”
  5. „Ouveruture Nawa Athar”
  6. „Cinnamon & Zathar”
  7. „Uralska taneczna”
  8. „Parfums Ottomans”
  9. „Filastin”
  10. „Dżan Marał”
  11. „Hamada”
  12. „Tatarska pieśń wieczorna”

Nagrano w składzie:

Pokaż menu